Categories
IT-tutorials

Alla chefer i Super Mario Bros. Wonder

Bossar är en av stöttepelarna i alla Super Mario-spel, särskilt Bowser. Naturligtvis är Super Mario Bros. Wonder inget undantag. Som med många titlar i serien kommer du att se några bekanta ansikten och några nya tillägg.

Låt oss ta en närmare titt på dessa stora dåliga och hur man kan besegra dem.

Chefslistan

Super Mario-bossar är ikoniska av en anledning. De är knäppa, kreativt designade och en utmaning nog för att skaka om saker, men aldrig för mycket. Super Mario Bros. Wonder-bossar kommer inte att ta dig lång tid att slå, men de kommer säkert att sätta en twist på hur du går igenom en scen. När det har blivit tradition, ger Super Mario Bros Wonder en blandning av klassiska och nya bossar till bordet. Här är vem du kommer att kämpa mot.

Familjen Bowser

Bowser, kungen av Koopas, är tillbaka och är lika eldig som någonsin. I “Super Mario Bros Wonder” får den klassiska uppgörelsen en twist.

Bowser är inte helt ensam den här gången. Det finns fyra Bowser-varianter du kommer att stöta på genom hela spelet:

  • Bowser Jr. – Bowsers lekfulla son dyker upp fyra gånger under hela spelet. Varje möte spelar lite olika, så att du kan experimentera med scenens mekanik.
  • Robot Bowser – Den här är en gigantisk, orörlig robotversion av Bowser som du hittar under segmentet Flupp-Puff Peaks Flying Battle Ship. Denna kamp handlar mer om att manövrera miljön och överlista det mekaniska monstret.
  • Golden Bowser Statue – Den här fienden är en massiv, gyllene staty som lurar i Secret of Shova Mansion. Det här mötet kräver snabbt tänkande och smidighet för att undvika att bli krossad, så överlev om du kan.
  • Castle Bowser – Super Mario Bros Wonders sista chef är Castle Bowser – din gamla goda Bowser, men mer kraftfull. Denna ultimata showdown testar alla färdigheter och strategier du förvärvat när du spelade spelet.

Kosmiska Mario

Nästa fiende du kommer att möta är Cosmic Mario. Kanske inte ett namn du har väntat dig, men han är tillbaka från Super Mario Galaxy. Precis som i Galaxy, dyker han upp i början av en nivå och flyter för att få tag i dig. Han rör sig lika snabbt som Mario och speglar dina rörelser med en liten fördröjning.

Hoppande Smackerel

Leaping Smackerel är ett nytt ansikte i Mario-universumet, inte ett alternativ till en befintlig karaktär. Den här chefen bor på Petal Isles och har en stor bit. Den gigantiska fisken biter runt scenen och kan fånga dig när som helst, hjälpt av sin kolossala storlek. Den kan gräva ner sig i terrängen och komma ut var som helst. Var uppmärksam och var redo att flytta med ett ögonblicks varsel.

Kung Boo

Här är en annan kung av klassikerna – King Boo. Det udda spöket svävar tillbaka in i scenen med sin vanliga spöklika stil. När du är i hans spöklika rike – Light Switch Mansion – måste du använda miljön till din fördel när lamporna tänds och släcks i takt med musiken.

Sten Spike

Stone Spike kommer att stå imponerande i bakgrunden och skjuta eldiga stenar för att slå ut dig. Att undvika de flygande stenarna är kärnan i den här striden, och de blir större när den fortskrider. Du kommer att möta honom när du rider på magmarörets vågor, vilket betyder att störtfloden av eldklot runt dig inte kommer att spela till din fördel.

Hur man besegrar Super Mario Bros. Wonder Bosses

Eftersom de är avancerade fiender måste varje boss i Super Mario Bros Wonder tacklas på olika sätt för att besegras. Här är en snabb strategiguide:

Bowser Jr.

Det här är en fiende du kommer att möta mest, hela fyra gånger. För att slå Bowser Jr., var uppmärksam på elementen i varje steg. Använd miljön till din fördel – hoppa på plattformar, undvik hinder och slå till när han är sårbar. Prova att använda ett märke som ökar din rörelse, som flytande höjdhopp eller öka hoppsnurr. De kommer att göra det lättare att undvika hans attacker och få en bra träff. Varje nivå är olika, så välj ett märke som passar terrängen.

Robot Bowser

För Robot Bowser, fokusera på att undvika faror och leta efter miljömässiga ledtrådar för att överlista denna mekaniska jätte. Var tålmodig och observant.

Golden Bowser staty

Fortsätt röra dig, se efter mönster i dess rörelser och använd herrgårdens layout till din fördel. Var uppmärksam och var redo att smita med ett ögonblicks varsel.

Castle Bowser

Facing Castle Bowser är det ultimata testet. Kombinera allt du har lärt dig – tajming, undvikande, strategiska attacker. Denna sista strid går genom flera stater. Tidigt rör sig golven till musikens rytm. När du hör “Hej!” eller se pilarna på golvet fyllas, det är din signal att hoppa. Du måste slå omkopplaren på hakan sex gånger, med två träffar i varje fas. När striden fortskrider blir Bowser starkare, och fler fiender dyker upp på scenen. Håll utkik efter omkopplaren på Bowsers huvud efter varje fas.

Kosmiska Mario

Cosmic Mario är en obeveklig förföljare som härmar dina rörelser, så håll dig steget före. Du leder, och han följer efter. Snabba, smidiga rörelser och lite framförhållning hjälper dig att övervinna denna stjärnklara fiende. Du måste vara särskilt försiktig när du backar och undvika att stanna på ett ställe för länge.

Hoppande Smackerel

Den här chefen kan fånga dig oväntad med sina plötsliga språng och dyk. Tricket är att hålla sig i rörelse, hålla ett öga på dess mönster och hålla sig borta från de vassa tänderna. När Smakrillen är på väg att kasta sig från terrängen kommer du att se en jordhög bubbla upp, vilket betyder att det är dags att smita åt sidan.

Kung Boo

King Boos kamp är en rytmisk jakt. Lamporna tänds och släcks med musikens rytm, och han gillar inte ett ljus i ansiktet. Följ mönstren så kommer du att kunna springa undan honom.

Sten Spike

Stone Spikes strid testar din uthållighet och dukningsförmåga. Hans eldiga stenar blir större när kampen fortskrider. Men det är en kapplöpning mot tiden, och om du överlever utan att ta skada kommer du att vinna.

Marios stora skurkar

Super Mario Bros. Wonder blandar ihop gammalt och nytt på ett sätt som känns helt rätt. Även om dessa bossar är långt ifrån de mest utmanande, även för ett Super Mario-spel, har var och en unik mekanik och egenheter som skiljer dem åt och får deras stadier att kännas högre insatser.

Har du tagit på dig cheferna i Super Mario Bros. Wonder redan? Vilken chef tycker du är mest underhållande eller kanske irriterande? Berätta mer i kommentarerna nedan.

Leave a Reply